Sporvogn hjem

Ingenting er så vidrigt som å ta sporvognen hjem på natten i helgene. I hvert fall en sånn som denne med lønning til liten og stor.
Natt til lørdag fikk jeg gleden av å stå fra brunnsparken og hjem på en stappfull sporvogn i høye heler.
Heldigvis er det nok å se på, man har de som har sovnet, de som fortsatt er fulle, de som er syke og holder på og spy, de som allerede har spydd. Og til en hver passasjers glede de som har spydd på sporvognen og så gått av. Vi hadde alle versjoner denne kvelden. Jeg tror personen hadde drukket noe svært fargerikt, kanskje strawberry daquiri :P usj.

På vei hjem lørdagskveld var ikke stemningen kommet så langt enda siden klokka bare var nærmere 12. Først blir vi informert av sjaføren på nummer 1 at hun skulle tilkalle politiet pga et eller annet, så da mistet vi vognen hjem og måtte gå fra grønsakstorget og til brunnsparken. Når fem'ern endelig kommer er det en eldre mann som ligger däckat over to seter. Under de to neste setene ligger hans hund og sover. Mannen hadde tydeligvis vært i slosskamp, med gamle kutt på hånden og sting i ansiktet som det rant gul/gønn guffe ut av.
Han var jo åpenbart ganske full, men for min del liker jeg ikke å vekke A-laget heller. Man vet jo aldri hva de kommer til å gjøre?  Rett før vi skal av våkner mannen, får hunden til å hoppe opp i setet ved siden av seg og så sovner han igjen. Det var jo ganske søtt og trist samtidig.

Vet bare at jeg hater sporvognen, har jeg ikke nok penger til og alltid ta taxi når jeg blir eldre har jeg gjort noe feil.

Maggs

P.s man må jo nesten ta bilder og legge det ut, selv om det er litt slemt. Hunden var jo kjempe søt :)

image61

 
FIn liten firkant, bare for å være hyggelig heheh

image62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0