Mitt tillfälligt nya hem

Kristiansand mina damer och herrar.. där befinner jag mig just nu.
Efter en hel del om och men kanske man skall säga.. skulle ju faktiskt ha kommit hit igår. haha..
SKulle ta 07.00 bussen från Karlstad till Oslo, men Caroline vart kanske lite för överförfriskad efter lördagens utgång för att komma upp på morgonen.. 170 kr åt helvete.. blev ta 12.25 bussen ist.. som skulle komma fram till Oslo samma tid som min buss till Kristiansand skulle gå.. Men bussarna brukar ju komma framt lite innan utsatt tid.. Men när bussen skall tankas i Årjäng, så kunde man inte göra något annat än att förstå att man skulle missa bussen.. och när det är bilkö vid Tusenfryd (tivoli utanför Oslo) så var man absolut inte ens lite optimistisk.

Missade bussen med hela 15 minuter.. 245 kr åt helvete..

La min min stora väska i ett fack på bussterminalen och tog den lilla och begav mig ut på stan. Först ner till bryggan, där var det nån wakeboardtävling.. inte så tråkigt snygga människor.. Men sen gick jag hem till Christoffer och Christoffer.. Där satt vi inne ett tag innan vi gick och spela fotboll, eller ja.. de spela, jag kollade på och gav väderuppdateringar..

Sen gick till till BK(Burger King) på Karl Johan. de bjöd för jag är black... Sen gick vi för att se TJeckien-turkiet uppe vid aker festning.. jag kollade klart första halvlek innan jag gick ner till bryggan för att möta Maggs på Salong No10. Men vi förflyttade oss ganska snabbt till Underbar..mmmmm härliga minnen därifrån har man. Dit kom sedan Tommy, som är kock på stället Maggs jobbar på och som jag jobbade på förra sommarn.. hade hade en kompis med sig, han hetter Jesper... Sedan kom det även 2 av de nya servitriserna på Sorgenfri.. Satt där i tjöta lite innan vi bestämde oss för att vi skulle till Blue Note och shotta lite..  Snabbt besök där innan vi gick vidare till Johns, som var kvällens slutdestination..

Där var jag i ca 5 min innan jag skulle gå igen, skulle ju sova hos christoffers... och de hade lämnat stan för ett tag sen.. Gick dit.. skulle dela luftmadrass med en Markus.. och i den tog luften slut efter en timma.. sova på golvet är ju SKÖNT!

8.45 gick min buss till K..  Jag var nere på station 08.10.. växlade mina svenska pengar till norska och gick sedan till bussen.. ännu en biljett, för ca 300 svenska kronor.. KUL! Eftersom min andra bussbiljett från Karlstad kostade 170 kr till.. haha!
5 timmars bussresa... sov i 4 timmar av dem.. mycket skönare än golvet.. men men, skall inte klaga, hade ju sovplats :D

Väl framme går jag till mitt nya Jobb... Hartmanns Brygge i hamnen.. jättemysigt ställe.. träffade lite folk, fick en rundvandring.. sen kom johanna.. efter att ha ätit så togs jag till mitt "nya hem" en skrubb i en äcklig lägenhet.. men där skall jag bara bo i 1-1½ vecka förhoppningsvis.. Men kommer ändå inte bo med johanna,.. synd.. Men är hos dem nu.. är jättetrööötttt!!!! Borde gå hem.. men det är långt. men men.. man måste gå nån gång om man säger så...

Ätit väldigt goda mozarellasticks.. mums.. men har haft mycket magknip efter.. haha...

Hoppas jobb sätter igång snart.... Vill inte vara fast i skrubben :D haha! SKall ta bilder på den så ni får se! haha!

TJO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0