Hell's Kitchen

Lørdag var det tid for cocktailparty for alle fest sugene SLUG studenter. Det var P6 GBG som sto for festen og som vanlig var festen styrt av et herlig kaos og evige forvirringer.
Som selvutnevnt kokk i P6 besto min morgen i å bake brød for 70 mennesker og deretter de første timene av festen på og stress lage mat.  Jeg ble så godt som kastet inn i varmen da carro og Alex (de to bartenderne) måtte gjøre baren klar til gjestene kom. Der sto jeg med to pasta salater som smakte drit, en yoghurt saus med honning og en med lime, ingen av dem kunne brukes til noe annet enn hundemat. Jeg vil ikke akkurat si at kjøkkenet på Studs (lokalet vi leide) var like velfylt med krydder som mitt eget kjøkken er, desverre. Så der sto jeg 10 min før gjesten skulle komme og skulle redde maten med følgende krydder salt, pepper, timian og oregano. Jeg hadde også til rådighet noen hvitløk i lake, balsamico og en boks med tandoori krydder.
Men til min store overraskelse fikk jeg maten til å smake sånn halvveis bra, (Alex og Carro dere får aldri sette deres fot i mitt kjøkken igjen hehe). Det var ikke før at maten tok slutt etter 15 min at det velkjente stresset kom tilbake. Jeg har jobbet som servitør i en del år nå og er godt kjent med det stresset som kommer når gjestene strømmer inn og du svømmer som faen. Uansett tilbake til maten som tok slutt. Jeg har aldri laget så mye mat av ingenting i hele mitt liv. Vi hadde en kjele med pasta for å lage mere salat, i rushet lagde jeg sikkert 7-8 store boller, med hver sin dressing. Alle smakte forskjellig, noe som var ganske utrolig med tanke på mitt fantastiske utvalg av krydder?! I tillegg var irritasjonen evig til stedet da et antall folk kom inn og spurte om vi hadde mer mat, og jeg sa hver gang det var slutt. Faen hvor mange ganger trenger man å si en ting før en person fatter hva du sier. Jeg vet at jeg snakker norsk, men faen der er jo ikke gresk. Ikke mer mat igjen, burde selv en svenske forstå etter 10'ende gangen.
Problemet var vel ikke det at vi hadde laget mat, problemet var at folk spiste som de ikke hadde spist på årevis. Her snakker vi om tallerkner som hadde værste fjellet av kylling, pastasalet, brød etc. Neste gang skal vi sette dørvakt ved maten, slik at ikke gjestene spiser mer per person enn en liten by i Afrika...

Beste  trussel for kvelden: Markus kom og fortalte at deres prosjektoppgave til mikrobiologien var og teste vår mat. Takk for den Markus! Skal matforgifte deg neste gang jeg får sjansen! mohahahah

Kveldens idiot: den som sopte opp et knust glass fra gulvet og helte det oppi til isen vi skulle bruke i drinkene. Gjestene satte sikkert pris på å få gammelt gulv, shit og knuste glassbiter i drinkene sine. Litt ekstra krydder i hverdagen. Eller kanskje det kan kalles det nye fiberet? Hmm.. jeg tror jeg står over. det samme gjrø vell Jennie etter en munnfull Kinky Amanda med glass biter i. Tror ikke det var helt den typen drink Carro tenkte på når hun lagde den drinken første gang på cocktailskolen. :P

Det var det for nå, jeg snakker jo bare shit likevel

Maggs




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0